Strony internetowe dla lekarzy – czym powinna się wyróżniać?
Pacjenci coraz częściej szukają informacji o usługach medycznych w internecie. O tym, czy wybiorą danego lekarza lub przychodnię, w dużej mierze decyduje jakość strony www.
Strona internetowa dla lekarza pełni przede wszystkim rolę informacyjną. Musi więc jasno komunikować m.in. zakres usług świadczonych przez placówkę medyczną oraz dni i godziny jej otwarcia. To jednak dopiero początek możliwości. Bardziej zaawansowany serwis może stać się również pośrednikiem między pacjentem a lekarzem – umożliwiając np. zarezerwowanie wizyty u specjalisty czy zapisanie się na badania. Im bardziej przejrzysty, intuicyjny i funkcjonalny interfejs, tym chętniej pacjent skorzysta z oferty placówki.
Nie można również zapominać o tym, że w branży medycznej obowiązują rygorystyczne zasady promowania działalności. Placówki opieki zdrowotnej nie mogą publikować na swojej stronie treści reklamowych. Dlatego kluczowym elementem tworzenia przyjaznego i wiarygodnego wizerunku jest layout graficzny serwisu www. Istotne jest, aby grafika budowała profesjonalną markę i wpisywała się w system identyfikacji wizualnej placówki.
Dobre strony www dla lekarzy zawierają również mapę z zaznaczoną lokalizacją placówki, wyszukiwarkę oraz przejrzyste menu. Nie mniej ważna jest optymalizacja pod kątem SEO. Dlatego zaprojektowanie strony dla przychodni czy innej placówki medycznej warto powierzyć specjalistom.
Przejrzysty layout = jasna informacja o usługach medycznych
Twoja strona poinformuje pacjentów o tym, jakie usługi medyczne mogą zrealizować w placówce. Prosto, przejrzyście i do celu – tak, aby uzyskali potrzebną wiedzę już po kilku sekundach wizyty w serwisie.
Funkcjonalny system rejestracji
Zwiększ dostępność swoich usług. Zdecyduj się na wdrożenie internetowego systemu rejestracji – zaoszczędź czas swój i pacjentów. Dzięki niemu podniesiesz jakość obsługi i zoptymalizujesz funkcjonowanie placówki medycznej.
Atrakcyjny design, który wzbudzi pozytywne emocje
Na stronach dla lekarzy nie można prowadzić działalności promocyjnej, dlatego korzyści warto komunikować poprzez obraz. Atrakcyjna, przyciągająca uwagę grafika na stronie głównej wzbudzi pozytywne emocje i zachęci do pozostania na stronie. Doskonale sprawdzają się np. slidery z profesjonalnymi zdjęciami przedstawiającymi zespół placówki medycznej.
Opinie pacjentów
Publikacja opinii pacjentów na stronie www gabinetu czy centrum medycznego to prosty sposób na uwiarygodnienie wysokiej jakości usług i przekonanie nowych pacjentów do zapisania się na wizytę, bez konieczności bezpośredniego stosowania języka korzyści. Opinie mogą być pobrane np. z wizytówki Google czy z Facebooka.
Tworzenie stron dla lekarzy - co jest ważne?
-
Responsywność
Pozwól pacjentom wygodnie przeglądać informacje o usługach medycznych na dowolnym urządzeniu. Smartfon, tablet czy laptop – Twoja strona dostosuje się do nich. Dzięki temu zwiększysz zasięg odbiorców, a usługi staną się jeszcze bardziej dostępne.
-
Przejrzysty cennik
Poinformuj pacjentów, choćby orientacyjnie, o kosztach realizowanych usług medycznych. Im więcej praktycznych informacji zawiera strona internetowa dla lekarza, tym bardziej wartościowym narzędziem się staje. Zwiększ swoją wiarygodność i podnieść jakość usług.
-
Dyplomy i referencje
Pokaż pacjentom swoje atuty – przedstaw w serwisie uzyskane dyplomy, referencje, a także uprawnienia medyczne. To najlepsze potwierdzenie kompetencji lekarza – zwłaszcza, gdy informacje zostaną przedstawione w przejrzysty, przyjazny dla użytkownika sposób.
-
Wygoda kontaktu dla pacjenta
Ułatw pacjentom kontakt z Twoją placówką medyczną. Zapewnij im system rezerwacji on-line, możliwość odbycia czatu. W przejrzysty sposób przekaż informacje o godzinach pracy oraz numerach telefonu, pod które można dzwonić.
-
Mapa dojazdowa
Ułatw pacjentom dotarcie do Twojej placówki. Jej szybkie zlokalizowanie umożliwi mapa Google z zaznaczoną lokalizacją. Dzięki temu odwiedzający od razu sprawdzi, gdzie ma się kierować, dzięki czemu łatwo mu będzie znaleźć Twój obiekt
-
Dostosowanie do wymogów SEO
Pozycjonowanie to narzędzie, które ułatwia pozyskiwanie pacjentów. Aby działania SEO były skuteczne, ten aspekt musi być uwzględniony podczas projektowania strony dla lekarza. Istotne są m.in. szybkość działania serwisu, przejrzysta mapa strony i układ przyjazny algorytmom Google. Warto też zaplanować miejsce na bloga.
Stwórzmy coś wspólnie. Opowiedz nam o swoim pomyśle, odpowiedz na kilka pytań (jesteśmy dociekliwi!) a potem… rozsiądź się wygodnie w fotelu i czekaj na efekty. Twój projekt jest już w drodze. Przekonaliśmy Cię?