Płatne linki w Portalach społecznościowych
Każda firma doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że sukces sprzedaży oferowanych produktów / usług uzależniony jest od tego, w jaki sposób zostaną one wypromowane. Im więcej osób dowie się o istnieniu danego produktu lub usługi, tym większa szansa na przysporzenie sobie większej liczby potencjalnych klientów.
Ważne jest, by przyciągnąć uwagę jak największej grupie użytkowników. W dobie popularyzacji Internetu i powszechności portali społecznościowych, korzystnym rozwiązaniem jest reklama na Facebook. Jest to opcja pozwalająca na bezpośrednie dotarcie do użytkowników, do których kierowane są konkretne oferty.
Reklama na Facebooku okaże się skuteczna tylko wtedy, gdy będzie w odpowiedni sposób targetowana. Reklamodawca ma możliwość dobrania konkretnych parametrów, by oferta trafiła wyłącznie do użytkowników mogących zostać potencjalnymi klientami. W tym celu, przed zamieszczeniem reklamy, należy wybrać lokalizację użytkownika, określić jego wiek, płeć, wykształcenie, zainteresowania. Ważne jest także podanie odpowiednich słów kluczowych. W ten sposób oferty reklamowe będą wyświetlały się wyłącznie tym osobom, których profile odpowiadają wybranym kryteriom.
Warto pamiętać, że reklama umieszczana na portalu społecznościowym Facebook nie daje natychmiastowych efektów w postaci zwiększenia sprzedaży. Bardzo często celem takich działań jest budowanie lepszej relacji z potencjalnymi klientami oraz zaistnienie w świadomości użytkowników.
Zaletą tego rodzaju reklam jest to, iż można śledzić ich skuteczność. Raportowanie reklam zamieszczanych na portalu Facebook uwzględnia takie czynniki jak: współczynnik CTR (Click Through Rate) - ilość kliknięć w reklamę w stosunku do jej wyświetleń, CPC (Cost Per Click) - koszt pojedynczego kliknięcia, Action Rate - współczynnik określający, jaka część użytkowników, która wykonała pierwsze kliknięcie, wykonała także akcję post-click.