Promocja przy pomocy e-kartek, konkursów, quizów, filmików czy prostych gier internetowych
Marketing wirusowy to jedna z najbardziej pożądanych metod promowania firmy w sieci, także poprzez budowanie świadomości marki. Coraz częściej można spotkać się z sytuacją, w której to właśnie sami użytkownicy internetu rozpowszechniają informacje na temat produktów czy usług oferowanych przez daną firmę. Wiadomości te rozprzestrzeniają się niczym wirusy, docierając do potencjalnych klientów. Marketing wirusowy można więc porównać do wirtualnej „poczty pantoflowej”.
Marketing wirusowy może mieć formę e-kartek, konkursów, quizów, filmików czy prostych gry internetowe. Tak naprawdę liczy się niebanalny pomysł, który sprawi, że użytkownicy sieci podzielą się informacją z innymi użytkownikami, którzy mimowolnie mogą stać się potencjalnymi klientami. Rozwojowi i skuteczności marketingu wirusowego sprzyjają powszechne obecnie portale społecznościowe.
Nie da się ukryć, że marketing wirusowy posiada wiele zalet. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na fakt niskich kosztów prowadzenia tego rodzaju kampanii przy jednoczesnym zachowaniu szerokiego jej zasięgu. Za cenę rzędu kilkuset złotych (wartość średnia) można uzyskać dostęp do kilkudziesięciu, kilkuset czy nawet kilkudziesięciu tysięcy użytkowników Internetu, z których część stanie się klientami firmy. Kolejną zaletą wirusowej kampanii jest to, iż jej efekty utrzymują się jeszcze długo, nawet po zakończeniu prowadzenia akcji. Przyczyniają się więc do nieustannego zwiększania świadomości danej marki dzięki lojalności klientów.