Marketingowe wykorzystywanie Portali społecznościowych
Internetowe portale społecznościowe cieszą się ogromną popularnością wśród użytkowników Internetu. Facebook, Twitter czy Blip to najpopularniejsze z nich, które skupiają wokół siebie nawet kilka milionów internautów. Nie da się ukryć, że wiele firm korzysta z popularności portali społecznościowych, traktując je jako sposób pozyskania potencjalnych klientów. Kampania w social media daje dużo więcej możliwości, których pozbawiona jest kampania reklamowa za pośrednictwem tradycyjnych mediów.
Kampania w social media to szereg działań, które polegają na maksymalnym wykorzystaniu właściwości portali społecznościowych do celów marketingowych związanych z budowaniem wizerunku firmy oraz zaistnieniem danej marki w świadomości potencjalnych klientów, zarówno w sposób bezpośredni, jak i pośredni.
Agencje interaktywne, które decydują się na prowadzenie kampanii w social media konkretnej firmy powinny przygotować szczegółowy plan działań marketingowych, następnie wdrożyć je w życie, prowadząc działalność na Facebooku (w tym prowadzenie fanpage oraz tworzenie aplikacji w postaci sondy, konkursów, quizów), Twitterze czy Blipie, pozyskując fanów i osoby dodające do „obserowowanych” profil firmy.
Marketing
Pod pojęciem marketingu ukrywa się szereg zabiegów, wykorzystujących nowoczesne narzędzia, których celem jest pozyskanie jak największej liczby nowych klientów. Marketing obejmuje działania, dzięki którym można poznać oczekiwania potencjalnych klientów, a niekiedy nawet wyzwalać i uświadamiać konkretne potrzeby.
Marketing, by był skuteczny i odniósł sukces, musi być prowadzony zgodnie z zasadą, że klient oraz jego potrzeby są najważniejszymi elementami biznesu. Dlatego niezwykle ważne jest, by poznać potrzeby klientów oraz je zaspokajać, przy jednoczesnym zapewnieniu zysków w firmie. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu technik, wśród których najpopularniejsze to: badanie rynku, kształtowanie produktu, wywieranie wpływu na rynek, ustalenia ceny i sprzedaży.