Corporate identity, business identity
Mocny i wyraźny wizerunek danej firmy oraz konsekwentne realizowanie założeń z nim związanych, przyczynia się do budowania obrazu oraz odpowiada za to, w jaki sposób jest postrzegana przez potencjalnych klientów i czy jest w ogóle rozpoznawalna. Umożliwia to identyfikacja wizualna, z angielskiego corporate identity, w skrócie CI.
Przez identyfikację wizualną rozumie się narzędzie, które ma służyć kreowaniu wizerunku konkretnej marki na rynku i wzmacnianie jej pozycji. Na identyfikację wizualną składają się określone zachowania, których celem jest wyróżnienie firmy spośród konkurencji.
By identyfikacja wizualna przyczyniła się do wzrostu rozpoznawalności danej marki oraz zaowocowała przyrostem klientów, koniecznością jest utrzymanie spójności między poszczególnymi elementami składającymi się na identyfikację wizualną.
Logo jako element identyfikacji to znak graficzny konkretnej firmy musi spełniać rolę informacyjną, a zarazem marketingową. Musi jednoznacznie kojarzyć się z firmą oraz jej produktami, a jednocześnie przywoływać na myśl pozytywne skojarzenia. Ważne jest więc, by zaprojektować takie logo, które zapadnie w pamięć i ukształtuje wizerunek firmy oraz da jej wysoką pozycję na rynku.
Na identyfikację składa się również kolorystyka, która musi być wspólna dla logo, elementów graficznych znajdujących się na stronie www, samej strony internetowa oraz wizytówek, broszur, kopert, papieru listowego.
Mając na uwadze potrzeby i oczekiwania naszych klientów, oferujemy pełen zakres usług, składających się na identyfikację wizualną. Biorąc pod uwagę charakter konkretnej firmy, tworzymy logotypy, strony internetowe oraz inne elementy identyfikacji wizualnej, uwypuklając walory marki, uwzględniając to, czym wyróżnia się na tle konkurencji. Wszystkie elementy składające się na identyfikację wizualną, które wychodzą „spod naszej ręki” są spójne i zgodne ze standardami CI.
Zalety stworzenia spójnych elementów identyfikacji wizualnej to:
-
skuteczna metoda kreowania wizerunku firmy.
-
rozpoznawalność wśród firm konkurencyjnych.
- budowanie pozytywnych skojarzeń z firmą, co przekłada się na przyrost klientów.