Agencja wykonująca profesionalne usługi reklamowe w Internecie
Nagłówek H2
Wraz z rozpowszechnieniem Internetu, coraz większą popularnością cieszą się agencje interaktywne. Najbardziej ogólna definicja mówi, że są to firmy, które zajmują się szeroko pojętą działalnością wykorzystującą ogólnodostępne narzędzia internetowe.
Można powiedzieć, że wykształciła się ona z agencji reklamowej, która działa w mediach „tradycyjnych”. Do zakresu usług agencji interaktywnych należy przede wszystkim tworzenie wizerunku danej firmy w sieci. Wiadomo bowiem, że dzisiejsze - mniejsze lub większe - przedsiębiorstwa, bez względu na rodzaj wykonywanej działalności - jeśli nie istnieją w Internecie, dla potencjalnych klientów także nie istnieją.
W ofercie agencji interaktywnych mogą znaleźć się między innymi usługi, do których zalicza się tworzenie stron www oraz projektowanie stron www. W zależności od branży klienta, agencje interaktywne mogą przygotować proste strony, jak i zarówno skomplikowane i dość rozbudowane serwisy i portale. Zgodnie z oczekiwaniami, agencje interaktywne mogą również oferować kompleksowe tworzenie aplikacji internetowych (np. systemy CMS).
Oferta agencji interaktywnych może również obejmować nie tylko przygotowanie, ale przede wszystkim realizację kampanii marketingowej w Internecie. Nie da się bowiem ukryć, że sieć jest doskonałym narzędziem, który umożliwia dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów. W ramach tej usługi możliwe jest również prowadzenie kampanii reklamowej za pośrednictwem portali społecznościowych (tzw. social media), np. Facebook, NK, Blip, Twitter.
Agencje interaktywne świadczą również usługi w zakresie pozycjonowania oraz optymalizacji serwisów internetowych, zwiększając tym samym szanse danej firmy na zaistnienie w sieci.
W ramach działalności, agencje interaktywne prowadzą również konsulting oraz doradztwo internetowe związane między innymi z zagadnieniami marketingu w Internecie.