Opóźniania związane z dostarczaniem poczty - przyczyna i rozwiązanie

Zdarza się, że niektóre maile przychodzą do nas z pewnym opóźnieniem. Przyczyną jest filtr antyspamowy zwany Graylist. Mechanizm jego działania jest bardzo prosty, a zarazem skuteczny. Przy pierwszej próbie dostarczenia wiadomości z danego adresu IP zostaje ona odrzucona przez serwer i zostaje przyjęta dopiero po drugiej lub kolejnej próbie doręczenia.

Rozwiązanie zawdzięcza swoją skuteczność temu, że w większości przypadków wirusy i spamerzy nie ponawiają wysyłki maili.

 

Jeżeli bardziej niż na walce ze spamem zależy Ci na szybkim otrzymaniu poczty, rozwiązaniem jest wyłączenie filtru, które odbywa się w następujący sposób:

I. Zaloguj się na pocztę z poziomu przeglądarki
II. Wejdź w (1) ustawienia -> (2) Zaawansowane -> (3) Antyspam
III. Zjedź na sam dół i przestaw (4) Obsługa Greylist na NIE
IV. Zapisz ustawienia (5)

 


Jeżeli masz dostęp do poczty postmastera, procedura jest zbliżona, tylko ustawień szukamy w innym miejscu:

I. Zaloguj się do postmastera z poziomu przeglądarki
II. Wejdź w (1) Ustawienia -> (2) Domena
III. Zjedź na sam dół  do ustawień zaawansowanych i przestaw (3) Obsługa Greylist na NIE
IV. Zapisz zmiany (4)

 

Powrót do listy
Ocena: 4,84 (Ilość głosów: 80)
Nie czekaj dłużej!

Stwórzmy coś wspólnie. Opowiedz nam o swoim pomyśle, odpowiedz na kilka pytań (jesteśmy dociekliwi!) a potem… rozsiądź się wygodnie w fotelu i czekaj na efekty. Twój projekt jest już w drodze. Przekonaliśmy Cię?