Opóźniania związane z dostarczaniem poczty - przyczyna i rozwiązanie
Zdarza się, że niektóre maile przychodzą do nas z pewnym opóźnieniem. Przyczyną jest filtr antyspamowy zwany Graylist. Mechanizm jego działania jest bardzo prosty, a zarazem skuteczny. Przy pierwszej próbie dostarczenia wiadomości z danego adresu IP zostaje ona odrzucona przez serwer i zostaje przyjęta dopiero po drugiej lub kolejnej próbie doręczenia.
Rozwiązanie zawdzięcza swoją skuteczność temu, że w większości przypadków wirusy i spamerzy nie ponawiają wysyłki maili.
Jeżeli bardziej niż na walce ze spamem zależy Ci na szybkim otrzymaniu poczty, rozwiązaniem jest wyłączenie filtru, które odbywa się w następujący sposób:
I. Zaloguj się na pocztę z poziomu przeglądarki
II. Wejdź w (1) ustawienia -> (2) Zaawansowane -> (3) Antyspam
III. Zjedź na sam dół i przestaw (4) Obsługa Greylist na NIE
IV. Zapisz ustawienia (5)
Jeżeli masz dostęp do poczty postmastera, procedura jest zbliżona, tylko ustawień szukamy w innym miejscu:
I. Zaloguj się do postmastera z poziomu przeglądarki
II. Wejdź w (1) Ustawienia -> (2) Domena
III. Zjedź na sam dół do ustawień zaawansowanych i przestaw (3) Obsługa Greylist na NIE
IV. Zapisz zmiany (4)