Tworzenie banerów reklamowych do kampanii reklamowych w Internecie

Banery reklamowe w technologii Flash, jak podaje definicja, to statyczny lub animowany obrazek mający na celu zareklamować jakiś produkt lub witrynę, umieszczany na stronie internetowej. To w ostatnich czasach niezwykle skuteczna forma promocji produktów (towarów lub usług) za pośrednictwem Internetu.
 

Banery reklamowe Flash, by spełniły swoje zadanie, a więc przyczyniły się do wzrostu zainteresowania daną usługą bądź towarem, muszą wykazywać co najmniej kilka istotnych cech. Baner reklamowy powinien przede wszystkim zainteresować potencjalnego klienta, a to dlatego, że zwykle użytkownicy „zalewani” są wieloma tego rodzaju banerami na co dzień. Musi być zatem tak skonstruowany, by przyciągnąć wzrok klienta. Musi także spełniać określone parametry techniczne, by jego ładowanie na stronie internetowej nie trwało zbyt długo.

To właśnie dlatego baner reklamowy Flash, by spełnił swoje zadanie, musi być niezwykle przemyślanym i spójnym projektem, biorąc pod uwagę zarówno formę, grafikę i treść oraz cel marketingowy.

Jeśli chodzi o rozmiar, banery reklamowe Flash nie powinny przekraczać rozmiaru 468x60, co daje „wagę” 100kB. Okazuje się, że nie mniej ważna jest kolorystyka. Trzeba zwracać uwagę, by baner nie zlewał się ze stroną, wówczas bowiem może spaść jego znaczenie marketingowe (baner nie zostanie zauważony). Warto postawić na kolory, które przyciągają wzrok i oddziałują pozytywnie na użytkownika. Istotną kwestią w banerze jest również tekst. Ponieważ treść ma zachęcić do kliknięcia w baner, najlepiej sprawdzają się formy pytające, bądź zdania brzmiące dość tajemniczo.

W związku z tym, że stworzenie skutecznego banera reklamowego Flash wymaga sporego doświadczenia w tym zakresie - projekt musi być starannie przemyślany, oferujemy swoje usługi. Tylko wtedy banery reklamowe Flash mogą okazać się efektywnym narzędziem marketingowym, który przyczynia się do wzrostu zainteresowania konkretnym produktem.

Europejskie Stowarzyszenie Reklamy Interaktywnej (EIAA) oraz Biuro Reklamy Interaktywnej w Europie (IAB Europe) ustaliły nast. znormalizowane formaty bannerów (wytłuszczono formaty najbardziej popularne):

Rectangles and Pop-Ups

  • 180 × 150 (Rectangle)
  • 240 × 400 (Vertical Rectangle)
  • 250 × 250 (Square Pop-Up)
  • 300 × 250 (Medium Rectangle)
  • 336 × 280 (Large Rectangle)

Banners and Buttons

  • 88 × 31 (Micro Bar)
  • 120 × 90 (Button 1)
  • 120 × 60 (Button 2)
  • 120 × 240 (Vertical Banner)
  • 125 × 125 (Square Button)
  • 234 × 60 (Half Banner)
  • 468 × 60 (Full Banner)
  • 728 × 90 (Leaderboard/Super Banner)

Skyscrapers

  • 120 × 600 (Skyscraper)
  • 160 × 600 (Wide Skyscraper)
  • 300 × 600 (Half Page Ad)

Inne formaty

  • 80 × 15 (Antipixel)
  • 350 × 19 (Userbar)

Interstitial
Kilkusekundowa, pełnoekranowa animacja uruchamiająca sie po całkowitym załadowaniu strony internetowej.  

Top layer
Animacja przygotowana w technologii Flash wyświetlana na przezroczystej warstwie, nałożonej na serwis internetowy.

Powrót do listy
Ocena: 4,76 (Ilość głosów: 51)
Nie czekaj dłużej!

Stwórzmy coś wspólnie. Opowiedz nam o swoim pomyśle, odpowiedz na kilka pytań (jesteśmy dociekliwi!) a potem… rozsiądź się wygodnie w fotelu i czekaj na efekty. Twój projekt jest już w drodze. Przekonaliśmy Cię?