Promocja poprzez Portale Społecznościowe
Facebook to jeden z najpotężniejszych portali społecznościowych, który umożliwia prowadzenie skutecznej kampanii reklamowej. Facebook, w samej Polsce skupia kilka milionów użytkowników, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami.
Kampanie reklamowe za pośrednictwem portalu społecznościowego Facebook można przeprowadzać na dwa sposoby.
Jednym z nich jest możliwość tworzenia aplikacji dzięki API (interfejsowi programowania aplikacji), w tym najbardziej popularnych quizów czy konkursów, z których codziennie korzystają miliony użytkowników, a którzy mogą stać się potencjalnymi klientami.
Drugą możliwością jest kampania reklamowa prowadzona poprzez tzw. „fanpage”. Jest firmowy profil własny, który sprzyja interakcji, bowiem użytkownicy mają możliwość zamieszczenia własnych komentarzy czy opinii. Ponadto „fanpage” pozwala na pośrednie reklamowanie własnej strony www - użytkownicy z Facebooka bez problemu trafią na stronę konkretnej firmy zamieszczoną w Internecie.
Nie da się ukryć, że kampania na Facebooku może przynieść wymierne korzyści. Przede wszystkim jest to bowiem skuteczne narzędzie promocyjne, którego największą zaletą jest jego bezpłatność.